Ingen är anställd i onödan. Alla behövs och fyller en viktig funktion brukar jag ha i inledningen när jag föreläser. 

Hur tror du det påverkar vuxna och barn i förskolan om det är så att 1/3-del upplever att sällan eller aldrig är var och en delaktig i samarbetet? 

I vårt komplexa uppdrag i förskolan är det värdefullt att arbeta strategiskt och långsiktigt med att få var och en i arbetslaget delaktig - både att få bli delaktig, vilja vara delaktig och välja vara delaktig. 

Spara inlägget och samtala kring frågorna på bilderna i arbetslaget eller hela teamet på förskolan. 

#rektor #förskola #samarbete #socialhållbarutveckling