
Ingen är anställd i onödan.
Ingen är anställd i onödan. Alla behövs och fyller en viktig funktion brukar jag ha i inledningen när jag föreläser. Hur tror du det påverkar vuxna och barn i förskolan om det är så att 1/3-del upplever att sällan eller aldrig är var och en delaktig i samarbetet? I vårt komplexa uppdrag i förskolan är det värdefullt att arbeta strategiskt och långsiktigt med att få var och en i arbetslaget delaktig - både att få bli delaktig, vilja vara delaktig och välja vara delaktig. Spara inlägget och samtala kring frågorna på bilderna i arbetslaget eller hela teamet på förskolan. #rektor #förskola #samarbete #socialhållbarutveckling

Vad är inte så bra med de vuxna i förskolan?
Ja, vad tror du som läser det här att barn svarat på den frågan? Jag fick hjälp med att intervjua barn till min bok "Barnets perspektiv i förskolan" av några fantastiska människor som jag tyvärr inte kan tacka med namn eftersom det är viktigt att alla barnens svar är helt anonyma. Tack till er, ni vet vilka ni är! Läs gärna på mina bilder vad några barn svarade på frågan. Vad väcker barnens svar i dig? I mig väcks frågan om barnrättsperspektivet - vad har barnet för rättigheter i sitt samspel med oss vuxna i förskolan? Hur synliggör vi det i praktiken? Spara gärna inlägget och samtala om det i ditt sammanhang. #barnrättsperspektiv #barnetsrättigheter #barnetsperspektiv #rektor #förskola


